גישת המראה

 
גישת המראה:
המדיה (אמצעי התקשורת) הם כמו מראה המשקפת את המציאות באוביקטיביות יחסית ומאפשרת הצצה למצבים, למקומות ולחייהם של אנשים כפי שהם.
גישה זו יוצאת מהנחות המוצא הבאות : יש אמת אחת הניתנת לגילוי ולתיעוד. ניתן לייצג אמת זו באופן שקוף ונאמן למציאות באמצעות המדיה. כלומר המצלמה מעתיקה את המציאות  אשר משודרת כפי שהיא בטלוויזיה. העיתונאים או היוצרים יכולים לנתק את עצמם מרגשותיהם, מדעותיהם ומעמדותיהם הסוביקטיביות ולדווח על האירוע באמצעות המדיום כפי שהיה באמת, באופן אובייקטיבי.
על פי גישת המראה  המדיה החזותיים (כמו צילום, טלוויזיה, קולנוע) נתפשים כמשקפים את  המציאות במדויק. כי הם מעתיקים את המציאות באופן מדויק. המקומות, האנשים והאירועים שאנו צופים בהם בטלוויזיה, בקולנוע ובתמונות הם אנשים ומקומות אמיתים שנראים לנו בטלוויזיה כמו שהם היו נראים לנו במציאות, ללא תיווך של טכנולוגיות המדיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תקציר העבודה

תקציר עבודתי עוסקת בתופעת הסיקור אלימות בספורט בתקשורת בטלוויזיה . שאלת המחקר- מהם מאפייני הסיקור של אלימות במגרשי כדורגל בתקשורת ? ...