ייצוג

מהו ייצוג?
ייצוג - הוא דימוי, שיקוף או שיחזור של דבר מה בעולם ה"אמיתי". הכוונה לאנשים, לקבוצה או למאורע אשר יוצגו באופן כלשהו. נוצר הרושם כאילו הייצוג הטלוויזיוני הוא אמיתי ומשקף את המציאות במידה הטובה ביותר - אך זוהי אשליה בלבד, היות שהטלוויזיה מייצגת את המציאות באופן שטחי מאד.
הפערים בין המציאות לבין הייצוג שלה באמצעי התקשורת
מאפייני הייצוג:
א. בררניים - מראים חלק מהמציאות.
ב. ממוסגרים - סטריאוטיפים. מכתיבים מראש את המסקנה של הצופה
ג. חד-קוליים - מראים את הדמות מעמדה אחת בלבד. העמדה של היוצר
ד. מהווים תולדה של עיבוד או תיווך מכאני (מצלמה) - הם משלבים אסתטיקה, תנועה, קול ואווירה. ולכן הם מציגים מציאות פשטנית ומוגבלת (בהשוואה למציאות האמיתית המורכבת).
פעולת הייצוג או הבניית המציאות כרוכה בפעולה של תיווך, איך התקשורת מתווכת בפועל בנינו לבין המציאות:
1- באמצעות ברירה, בחירה, סלקציה- התקשורת משמשת כשומר סף המכריעה מה יהיה בפנים ובחוץ. התקשורת עושה סלקציה של היבטים מסוימים- מה יזכה לסיקור ומה לא, ובתוך אותו סיקור היא בוחרת מה להדגיש וממה להתעלם- הדרה (התעלמות) לעומת הבלטה.
2- סיקור לא מאוזן של אירועים- סיקור בצורה לא מאוזנת של אירועים ומשתתפים באירוע המסוקר.

3- מסגור- טכניקת להבניית מציאות. התקשורת בוחרת באילו מילים ובאילו ניסוחים נשתמש ובאילו נתעלם. דרך איזה מסגרת או חבילת פרשנות היא מעבירה לנו את הדברים. לדוג' הזזת ישובים, העתקת ישובים או עקירת ישובים. חיסול ממוקד או הוצאה להורג ללא משפט. טרוריסט או לוחם חירות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תקציר העבודה

תקציר עבודתי עוסקת בתופעת הסיקור אלימות בספורט בתקשורת בטלוויזיה . שאלת המחקר- מהם מאפייני הסיקור של אלימות במגרשי כדורגל בתקשורת ? ...